Handelsbetingelserne
Generelle Oplysninger
Maya Freya ApS
CVR: 39822024
Adresse: Hjaltesvej 8, 1. 7500 Holstebro
E-mail: support@mayafreya.com
Fragt
Din pakke leveres af Postnord. Fragt til pakkeshop er gratis. Fragt til hjemmeadresse koster 19 kr.
(Hvis din pakke kommer retur til os fordi den ikke er afhentet til tiden, vil du modtage en mail med information om betaling af ny fragt for at få pakken sendt igen)
Leveringstiden er 1-2 hverdage fra afsendelsen.
Betaling
Dankort, Visa, Mastercard samt Mobilepay og Klarna.
Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves når din ordre er afsendt.
Alle priser på hjemmesiden er i Danske Kroner.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@mayafreya.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Rabatkoder
Hvis du har en rabatkode, skal denne tilføjes ved kassen i feltet med teksten 'Rabatkode eller gavekort'. Din rabatkode kan ikke tilføjes til din ordre efter du har gennemført dit køb. Rabatter eller tilbud skal bruges i den periode, de er gyldige, og kan ikke anvendes på køb foretaget før kampagnens start eller efter kampagnen er udløbet.
Returnering
Du har altid 30 dages gratis returret fra modtagelsesdatoen, hvis alle produkter er i samme stand som ved modtagelsen. Det vil sige, at produkterne ikke må være brugt, have skader/pletter, lugte at tobak, parfume, sved eller lign. og mærkerne må ikke været taget af.
Vi forbeholder os retten til at afvise en ombytning/reklamation, hvis varen ikke lever op til disse kriterier.
Når du har sikret at dine varer lever op til kravene for returnering/ombytning bedes du læse nedenstående:
1. Hvis du ønsker at returnere/ombytte din ordre eller dele af den, skal du oprette din returnering i vores returportal, som du finder her. Udfyld din mailadresse og dit ordrenummer og vælg de produkter, du ønsker at sende retur.
2. Vi laver kun direkte ombytning til anden størrelse af samme model/farve/design. Derfor kan valg af en anden vare være mod merbetaling.
3. Hvis du ønsker at bytte til en anden størrelse af den samme vare, skal du vælge ”ombytning”
4. Hvis du ønsker at få pengene retur/gavekort eller vil vælge en anden vare, skal du vælge ”returnering”
Bemærk: Når du opretter en returnering via vores portal, bedes du dobbelttjekke, at du har markeret præcis de varer, du ønsker at returnere. Hvis du ikke markerer en vare til returnering, vil du ikke kunne gøre krav på refundering eller ombytning for den pågældende vare.
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
5. Ønsker du at returnere eller ombytte varer mere end én gang - altså at returnere eller ombytte varer som allerede tidligere er ombyttet, skal du selv betale for returfragten.
Du skal sende din pakke direkte til vores adresse (Hjaltesvej 8.1., 7500 Holstebro), da pakker sendt til pakkeshops eller lign. ikke afhentes. Husk at vedlægge en seddel med dit ordrenummer.
6. Hvis du har valgt at ombytte din vare til en anden størrelse (ombytning) eller valgt en anden vare (returnering) og uagtet om du skal betale en difference eller ej, vil du efter at have afsluttet betalingen på vores hjemmeside, modtage en ny ordrebekræftelse. Den nye vare vil blive sendt til dig, når vi har modtaget og behandlet din returpakke.
7. Hvis du har valgt refundering til gavekort vil du modtage gavekortet på mail og har du valgt refundering til betalingskort vil beløbet være på din konto efter 1-5 bankdage.
Vi behandler returpakke hurtigst muligt og senest indenfor 7 hverdage efter modtagelsen.
Har du spørgsmål er du altid velkommen til at sende os en mail på support@mayafreya.com
Reklamation
Hvis du mod forventning har modtaget en forkert vare eller har en reklamation, bedes du sende en mail til os på support@mayafreya.com og vedhæfte billeder.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Betaling med Anyday
Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:
www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Har du betalt din ordre med gavekort, udstedes der et nyt gavekort til dig.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Maya Freya
Hjaltesvej 8, 1. 7500 Holstebro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Ved reklamation skal du altid sende en mail til support@mayafreya.com. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Maya Freya
Hjaltesvej 8, 1.
7500 Holstebro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Maya Freya Aps er forpligtet til at beskytte sikkerheden for vores kunder og dem som besøger vores webside.
Dataansvarlig for dine personoplysninger:
Maya Freya Aps
Hjaltesvej 8, 1.
7500 Holstebro
CVR: 39822024
Vi foretager registrering og vidergivelsen af dine personoplysninger med det formål om:
- At kunne leverer varen til dig
- Kommunikation i forbindelse med levering af varen
- Individuel markedsføring (markedsføring baseret på dine personlige behov og ønsker)
- For at forbedre produkter og tjenesteydelser
De fleste af vores personoplysninger bliver indsamlet direkte fra dig. For at vi kan indgå en aftale med dig, har vi brug for følgende generelle oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
Derudover behandler Maya Freya Aps også data om dig som er indsamlet fra en tredjespart (evt sociale medier). Disse data er:
- Køn og alder
- Købshistorik
- Cookies
- IP-adresse
- Geografisk placering
Ejerne af virksomheden og de ansatte for Maya Freya Aps har adgang til dine personoplysninger.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, samt transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Personoplysningerne registreres hos mayafreya.dk (Maya Freya Aps) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne bruger udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egn formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@mayafreya.com.
Når du gennemfører en ordre hos Maya Freya Aps godkender du samtidig også, at vi må kontakte dig via email eller sms omkring din ordre, lignenede produkter, gode tilbud m.m. Du kan altid afmelde dig emails og sms enten ved at kontakte os direkte eller afmelde dig på emails og sms.
Cookies
Når du besøger mayafreya.dk indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies. ”cookies”, er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies er pålidelige filer, og de kan ikke udføre programkoder, overføre virus eller indsamle oplysninger om, hvad du ellers bruger din computer til.
På mayafreya.dk anvendes cookies med det formål at genkende brugere fra gang til gang, sociale netværk, markedsføring, samt optimere webshoppen og dets funktionalitet, for at gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver til slette cookies fra din computer.
Hvis du ikke accepterer brugen af cookies, når du besøger vores onlinebutik, kan dette påvirke din brugeroplevelse, da vi blandt andet bruger cookies til at opdatere din indkøbskurv. Brugen af cookies er også nødvendigt, når du ønsker at afgive en ordre.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@mayafreya.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Maya Freya
Hjaltesvej 8, 1.
7500 Holstebro
E-mail: support@mayafreya.com
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_______________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.12.2022